welcome to my blog!!!

Glitter Words
"Aku Menulis Bukan Kerna Namaaaa.......dan aku UPDATE blog ni bila aku RAJIN muehehe"

Wednesday, March 14, 2012

Buah Ceri Malaysia

Betul ke orang panggil buah ni buah ceri malaysia??hehehehe
aku panggil 'buoh kekkuk'..(aku ore kelate)
sedaap buah ni..bagi aku rasa dia buat aku ingat dengan air sirap 
yang selalu kita minum masa pegi rumah orang kenduri...
air sirap rumah orang kenduri??apa tuuu?
hehe "sirap pandan"=sirap yang di bancuh dengan 
air rebusan daun pandan
Gambar buah tu aku kopi kat:
best baca entry2 kat ciksuetukangtulis ni...
--------------------------------------------------------------------------------------- 
correction!
--------------------------------------------------------------------------------------- 
kat atas tu betul la Buah Ceri Malaysia...<-- klik
yang kat bawah ni baru betul  Buah Kerkut ..aku sebut 'Kekkuk'.hehehe
dah lama aku salah paham..rasa sejak 8 tahun lepas..
masa aku study kat IKM Besut...dekat IKMB ada 2 or 3 pokok
Buah Ceri Malaysia ni...(dekat bengkel elektronik/komputer)..
sejak hari tu, aku 'sangkakan' Buah Ceri Malaysia 
ni adalah Buah Kerkut yang pernah
aku makan masa zaman aku anak-anak dulu..
dan bila kakak aku tanya pokok apa
kat bawah ni... aku bgtau ni pokok Buah Kerkut....
ehmmmmmm
bukan laaaa...
 
"Ni Pokok Buah Ceri Malaysiaaaa..."
kat bawah ni baru betul buah 'Kekkuk'
nampak mcm sama kan bentuk dia??
 
Special Thanks to Galeri Dedaun 
---------------------------------------------------------------------------------------
sebelum ni, nampak pokok ni mesti aku bgtau kakak aku-
"eh pokok  'Kekkuk'  lah"
nanti bila jumpa lepas ni kena bgtau balik kakak aku ni 
"Pokok Buah Ceri Malaysia"
 

2 comments:

Adry@Daun said...

As salam ziEma,
Yg ni kompom pokok ceri Malaysia. Byk tumbuh tepi2 jalan atau bangunan. Jenis pokok lasak, celah longkang pn blh hidup.

ziEma Ghazi said...

susah dah nak jumpa..mana la nak dapat buah ni..lama tak makan....