welcome to my blog!!!

Glitter Words
"Aku Menulis Bukan Kerna Namaaaa.......dan aku UPDATE blog ni bila aku RAJIN muehehe"

Thursday, September 27, 2012

Ogos 2012

SELAMAT HARI RAYA!! 19 Ogos 2012 bersamaan dengan 1 Syawal 1433...
bulan OGOS...apa aktiviti aku?..opkos la puasa selama 18 hari..hihihi..
dan sambut Hari Raya Aidilfitri bersama adik beradik...ziarah kubur pada hari last puasa..juga pada pagi aidilfitri...berkunjung ke rumah mak saudara...(musim raya memang pergi rumah makcik aku yang sorang ni..jadi acara wajib..hihihiih..kalu musim tak raya susah sikit nak jalan ramai2 konvoi mcm ni).
25 Ogos 2012:seminggu lepas raya aku dapat calling dari wakil BFPSB..yang aku pergi interview awal puasa hari tu la..
dia bgtau aku dapat kerja kat situ..SUKA nya aku..........rasa nak melompat sampai ke bumbung rumah..Syukur Alhamdulillah...
dia bg tau aku kena lapor diri kat tempat kerja 3 September 2012..
aku terima lah kerja tu..ada masa seminggu nak cari bilik nak di sewa..nak sewa rumah tak mampu beb!...

agak menggelabah juga masa tu..aku dah la takde kawan yang dok area Taman Tasik Tambahan..kalau ada senang boleh mintak tolong..ada pun kat Pandan Indah..ermmm..mintak tolong kawan akak aku carikan..ada tapi jauh..dekat depan carefour (ssebenarnya dekat je..tapi oleh kerana...aku ni takde lesen apa pon ..so bg aku itu satu masalah!)
pastu aku try gugel...jumpa iklan at ibilik.com bgtau ada bilik nak disewa..RM250 (1+1)..kira ok la juga...aku kol bgtau nk sewa bilik tu...tapi owner (bukan owner kot.. penyewa awal) tu macam gerek sikit..aku banyak kali kol bgtau nak sewa bilik tu..aku ni terdesak dah ni nak bilik nak di sewa..ada lagi dalam 5 hari..rumah tak jumpa lagi..mana aku nak menginap...Ulang alik dari Kelantan je Ampang?logik kah?...kalau logik dah lama aku buat nok...tak kuasa aku nk sewa menyewa ni..baik dok rumah seniri..hihihihi

esoknya 28 Ogos 2012..aku kol lg budak tu..bgtau aku nk sewa bilik tu..dia boleh cakap mcm ni kat aku "Saya ni susah nak percaya kan orang"...dah tahu ko tu susah nak percaya kat orang,yang ko pergi letak iklan bilik nak di sewa kat ibilik.com tu buat apa minah?..eeiii sakit hati aku...SABAR-SABAR-SABAR

aku cakap aku nak jugak sewa..dia cakap ok lah (dah aku mcm bersungguh-sungguh nak sewa ni kot) dia mintak salinan IC..aku fax petang 28 Ogos tu jugak..dan dia bg no akaun suh masukkan deposit 250...aku bank in petang tu jugak..

selesai masalah rumah..

1 September 2012..aku naik bus malam tu turun KL dengan ditemani kakak tersayang...sebab aku ni penakut nak turun KL sorang..2 tahun tak mai KL ni...pukul 9 tu ,lepas breakfast aku terus pg cari rumah tu..kalau tengok kat alamat yang dia bg..aku taip kat gugel map..rumah tu agak jauh dari tempat kerja...

so, aku tunjuk alamat kat pemandu teksi..

dalam 15 minit sampai kat ruma sewa...

Aik!!Sebelah company yang aku nak kerja tu..selang 4 lot je...rezeki..
aku ni memang takut nak bawak motor..dapat rumah dekat,pergi kerja jalan kaki je..ofis bukak kul 8.00..aku turun 7.55....sampai punch card 7.56..korang percaya?..BETOOOOOOOOLLLL...dekat ya amat..heh heh.

BUdak gerek kat rumah sewa aku tu?malas aku nak cerita...moga dia brubah menjadi insan yang lebih baik...

1 comment:

angelkelaba1234@gmail.com said...

JOIN NOW !!!
Dan Dapatkan Bonus yang menggiurkan dari dewalotto.club
Dengan Modal 20.000 anda dapat bermain banyak Games 1 ID
BURUAN DAFTAR!
dewa-lotto.name
dewa-lotto.com