welcome to my blog!!!

Glitter Words
"Aku Menulis Bukan Kerna Namaaaa.......dan aku UPDATE blog ni bila aku RAJIN muehehe"

Wednesday, February 2, 2011

Buat seorang teman:Intan Zulaikha

i

Dalam redup senyummu yang tersembunyi

Aku tersapa dengan senyum mata

yang menyorot diam seribu rahsia

selangkah bersama bahagia

ketahuan oleh mu masanya kita bercanda bersama

sungguh lamanya peralihan masa

masih aku terasa ianya sementara

ii

jangan pernah fikirkan masa itu

jauhkan ia dari kenangan perasaan mu

sungguh kita punya kuasa untuk takluki hati sendiri

himpunkan segunung doamu..

tambunkan semua harapanmu..

dalam kudus masa menghadap dia

ketahui kamu..

semuanya akan berubah mengikut peredaran masa

tanpa kita sendiri menyedarinya

sesungguhnya bijaksana rancangan manusia

tidak terbanding kuasa Dia!

iii

jangan pernah ragu perasaan sendiri

jangan pernah gundah dengan bayangan milik yang lain

jangan pernah lemah dengan penakluk hati

jangan terkejar dengan masa yang memperjudikan usia

hanya kita yang sungguh punya hak dengan hidup sendiri

bukan yang lain..

bukan yang lain..

bukan yang lain Intan!

1 comment:

Unknown said...

sgt tersentuh....aku taw sapa yang ko maksudkan dlm puisi tu...heeeee