welcome to my blog!!!

Glitter Words
"Aku Menulis Bukan Kerna Namaaaa.......dan aku UPDATE blog ni bila aku RAJIN muehehe"

Wednesday, March 30, 2011

Cara Menjawab Soalan Peperiksaan



Oleh sebb aku nk attend muet senin ni.. so aku pon buat entri ni...hehe
cara-cara nk jwb soalan...tak kira subjek aper pon janji soalan peperiksaan..
biasa la.setiap org ade skill masing2 nk menjawab soalan ni..
ni antara yang aku pilih la....

A-Membaca soalan dengan kuat
B-membaca soalan berulang kali
C-Membaca soalan dahulu, kemudian baru baca text yg dberi
(untuk soalan yang ada text la)
D-....
E-....
.
.
Z-

aku pilih
A-Membaca soalan dengan kuat
bg aku,mulut aku membaca soalan yang aku nampak dengan mata dan telinga pon mendengar
dalam masa yang sama..so,isyarat cepat sampai ke otak aku ni...
pernah masa zaman study dulu.
masa tu test german language,test 2 (sem3) dengan frau Rowina Jakiwa..
aku last dapat soalan sebb aku duduk paling belakang sudut kanan kelas.
masa dapat soalan tu, aku mcm semngt nk jawab,
aku baca lah soalan dengan penuh tumpuan..
pastu tetiba aku rasa mcm kelas sunyi sgt..
selalu ader test pon takde la sunyi sangat mcm ni
aku dongak....
semua member kelas dengan frau sekali tengah pandang aku
rupanya suara aku terkuat derrrrr...
selalu aku baca kuat pon untuk telinga sendiri jek..
ntah mcmana hari ni excited lebih...
kesan buruk la kalu kuat sgt
mengganggu tumpuan orang lain..
walaupon kita tahu kelebihan nya untuk kita
tapi kita tak boleh penting diri la..
cuba cara lain yang mungkin berkesan...
hehehehe
jangn jeling jawapan org sebelah sudah...

No comments: