welcome to my blog!!!

Glitter Words
"Aku Menulis Bukan Kerna Namaaaa.......dan aku UPDATE blog ni bila aku RAJIN muehehe"

Friday, December 30, 2011

Budak Kampung dah naik Kapal Terbang



Flight jam 4.45 petang..tapi aku bertolak dari rumah pukul 2.30 petang....dalam pukul 3.30 petang aku dah tercongok kat airport...duduk goyang kaki sambil tunggu abang aku datang (abang aku pegang tiket)..kiranya aku ni sampai dulu, baru tiket sampai...semangat betul..1st time kan...haha
seminggu nak naik kapal terbang ni..aku dah beli bateri kamera 4 bijik untuk persediaan ..haha
Aku kan suka bergambar...

4.45 petang -..naik kapal terbang kat Lapangan terbang
Dengan bismillahirrahmanirrahim...aku langkah kaki kanan masuk badan kapal terbang,duduk tak sampai 5 minit kapal terbang dah mula gerak..aku mula rasa cuak,takut,gementar...1st time lah katakan...

Masa dia condong nk naik aku dah mula loya tekak dah..even naik bus pergi Bandar pun aku dah penim..itu atas tanah...ni terapung lagilah aku rasa penim..tapi kejap jelah...dah sampai kat atas aku mula snap pic..ye lah dah naik ni..nanti tak tahu la bila pulak ada rezeki lebih dan situasi yang membolehkan aku naik kapal terbang ni..kita tak tau bila kita mati..ni mungkin jadi yang pertama boleh jadi juga yang terakhir untuk aku...kan?..
 Ahhh..telinga aku berdengung,rasa sama mcm naik bukit nak pg Kedah....
Dah terapung kat atas ..aku nampak awan dari atas untuk pertama kali dalam hidup aku, berada di atas awan..selalu kena dongak,baru boleh nampak awan ..ni kena tunduk baru boleh tengok awan...indah sungguh ciptaan Ilahi....
Ni lah antara pic yang sempat aku snap....



dengan kamera Samsung S760 dengan 7.2 mega pixels(kakak aku punya....aku pinjam,nak beli aku tak mampu ...sebab...sebab aku tadak duit)....Kamera ni pakai bateri AA jek...Energizer advance 2 bijik...




5.45 petang -sampai kat klia,

Jalan-jalan,pusing-pusing jumpa kaunter pertanyaan...tanya stesen bus kat mana...
6.00 petang -pergi beli tiket nak gerak naik bas pulak pergi KL Sentral...bas gerak pukul 6.30 petang,elok maghrib aku sampai KL Sentral...

Dari KL Sentral amik Putra LRT pergi Gombak,dan oleh sebab dah dekat setahun aku tak pegi kolumpo..so aku tak tau la pulak Putra LRT dah guna token..haha..(dalam Surat Khabar ade kot berita..aku je yang tak baca..)...’gonggok’ yang lain pon pakai token jugak ke?ehmmm...kat kampong takde lrt ni...

Tidur..ZZzz..zZZ

Esok pagi pukul 10....Pegi cari makanan...hehe sarapan kat Kampung Baru..makan nasik lemak lauk ayam..sedaaap...
Lepas tu pergi Sogo..cuci mata jek,,tak tau nk pegi mana...Lepas zuhur dalam pukul 2.30 petang...gerak balik Kampung....Pukul 10.00 malam aku dah selamat sampai kampung dah,....Letih nya perjalanan ku ini,,walopon aku hanya dok belakang tapi tetap letih jugak kalau aku yang bawak kereta tak tau lah macam mana,...pengsan terus kot...kaka...

No comments: