welcome to my blog!!!

Glitter Words
"Aku Menulis Bukan Kerna Namaaaa.......dan aku UPDATE blog ni bila aku RAJIN muehehe"

Tuesday, January 10, 2012

Satu hari aku pegi ke tesco....

Satu hari aku pegi ke tesco Kota Bharu..saja akak aku ajak teman pegi beli barang dapur….Pusing2 penoh la satu troli,dengan Super Ring pon aku beli kat tesco..lama tak makan cekedih..Dah abih ambik mana yang perlu, bayar..letih beratur,ramai kat tesco nih hujung minggu..aku sebenarnya ada ‘niat’ datang sini nak masuk Muda Osman (Kedai buku pemes kat kelantan)..nak beli novel RAM..tajuk “Tombiruo Terakhir” (novel ni dah beli dulu,tapi ader kes manusia pinjam tak reti nak hantar..bengang btol aku …)lama dah nak beli,tapi selalu tak sempat nk singgah kedai buku…dah masuk kedai buku mcm penim pulak nk pilih novel bayk sgt..teringat semalam aku ader online klik2 kat google jumpa novel best..tajuk dia buat aku teringt kat seseorang…”Awak Suka Saya Tak”..penulis dia Melur Jelita, aku dah mula goyah dah..penim lg nk beli yang mana..tapi pikir balik novel “Tombiruo Terakhir” aku dah baca,Cuma takde dlm simpanan jek…, aku ambik nvel tunjuk kat akak aku,Tanya dia suka tak novel nih(sambil tunjuk novel ASST kat dia,coz dia tak suka novel thriller),dia ckp ok beli lah..than,tak payah pikir panjang…ambik nvel , aku terus pg beratur kat kaunter..langkah keluar kdai buku..tersenyum puas.dalam keta tak sabar nak baca…sampai rumah..ambik pen..bukak kulit nvel nih..tulis kat dalam....
(Nama Penuh)
7 January 12
Saturday
Muda Osman,Tesco KB
Wif Kaksu
(Tandatangan)
untuk tanda novel nih aku yang punyaaaaaa....hahahaha

NAH NOVEL PALING TEBAL AKU PENAH BELI(1056 tk tmsuk kulit)

thanx to kak Melur Jelita add aku kat FB…hehehe
tadi ader sesi ‘indah bahasa’ kat wall fb kak melur..haha ramai gak join..mcm2 bhasa ader..suka2..

Original from Melur Jelita

“ I’m not married yet!”
Penipu! Aku bingkas berdiri dan cekak pinggang. Nampak kecik je dia .
“ Ok, that’s enough. Stop it before I puke. Mr Hilman! I tak sangka you begitu hina sekali. You tak kasihan ke kat wife you yang sedang pregnant. Kat anak you. I don’t understand you guys, semua nak ambil kesempatan. Semua nak menggatal, flirting around. Sama saja, apa bangsa pun as long as you are man!”
“ Pregnant? My wife? “
Mukanya berkerut. Bencinya aku melihat muka hipokritnya itu!
“ Ohhh…ha ha ha ha ha! “
Huh! Baru faham ke? Baru nak ingat anak bini? Aiyaaa….malang betul la Grace dapat suami macam dia!
“ You mean Grace?”
“ Ya la! Who else!”
‘ She’s my sister la.”
Erkk?
“ Jess? “
“ My nephew la.”
“ She’s pregnant?”
Kenapa soalan bodoh ini yang keluar?
“ Dengan husband dia la.”
Aku kelihatan bodoh.
“ But Jess called you daddy?”
“ I’m his godfather.”
“ But you guys stay in the same house kan?”
Lagi soalan bodoh!
“ Salah ke? We are family. Walau pun berlainan agama, hubungan darah takkan putus.”
Aku terjun kolam je la. Malu!

Bahaso Kelate ZiEma Ghazi


“ sayo tok nikoh lagi!”
nnipu! Aku bangung diri, sambey cekok pingge. aku napok dio halussss jah.
“ Ok, cukok. Bereti.. En.hilme! sayo tok seko awok gini. Awok tok sie ko ko bini awok hak ngando tu?.Kat anok awok?sayo tok pehe ore jate nih, semo nok ambik kesempate. Semo gata nok ngorat. Samo jah peranga, tok kiro bangso gapo,asa jate!”
“ Ngando? Bini sayo? “
kerrut muko dio,beci saya tengok,hipokrik!
“ Ohhh…ha ha ha ha ha! “
Huh! Baru pehe kot? Baghu nok ingak ko anok bini? Aiyaaa….male sunggoh la Grace buleh laki supo dio!
“ Greh ko?”
“ Ho la! Sapo lagi!”
‘ Dio adik sayo la.”
Erkk?
“ Jeh? “
“ Anok sedaro sayo.”
“ Dio ngando?”
Bakpo aku gi tanyo soale bodo ni?
“ Denga laki dio la.”
Aku sero bodo.
“ tapi jeh panggey awok daddy?”
“ I’m his godfather.”
“ awok dok serumoh keh?”
Lagi soaley bodo!
“ Saloh ko? Family keh. Agamo jah lain, hubunge daroh tok putus.”
Aku raso nok terjun kole. Malu!

Bahasa Omputih Fidah Izz

"Pregnant? My wife? "
His face was wrinkled. I hated seeing that face hipokritnya!
"Ohhh ... ha ha ha ha ha! "
Huh! New schools to? Remember the children chant the new kid? Aiyaaa .... Poor Grace can really kind of husband he is!
"You mean Grace?"
"Oh la! Who else! "
'She's my sister la. "
Erkk?
"Jess? "
"My Nephew la."
"She's pregnant?"
Why is this stupid soalan out?
"With her husband she."
I look stupid.
"But Jess Called you daddy?"
"I'm his godfather."
"But you guys stay in the same house right?"
Soalan stupid again!
"Wrong to? We are family. Although there were different religions, blood relationship would break up. "
I plunge pool je la. Shame!

Bahasa Kenyalang Aiko Khunjea Sungje 

‎"kamek lom kawin gik ",kitak tok nang penipu,kamek berdiri sambil memegang pinggang dimata kamek kita tok kecik jak.aoklah dah lah ya....kamek sik mok dengar apa2 gik,nya boleh menyebabkan kamek rasa mok muntah jak.kamek sik sangka yg mr hilman pun kedak ya juak koh(kejam).kitak sik kesiyan kah dgn isteri kitak ya yg dah pun berisik ya termasuk anak kitak juak.kamek memang sik paham dgn pail lelaki tok.....sik kirahlah apa bangsa pun sama juak kerenahnya semua mok ambik kesempatan jak dgn perempuan.siap bergatal gik ya....lepasya berpeliseran dgn pempuan lain(maka diriknya dah kawin buat2 lom kawin lagaknya)dasar lelaki nag kedakya kah."berisik? isteri kamek?mukannya berkerut buat spt org sik salah jak.kamek rasa geram nar dgn nya tok koh....bencik nar juak kanek naggar muka sikbersalah nya tok!oh..ha..ha..ha..aik..mok ingat anak mini nya kah?kesian kamek naggar grace ni dak nasibnya dapap laki cam tok!"maksud kitak grace kah?yalah sapa gik...mun sik grace ya.kitak dah salah paham grace ya sebenarnya adik mek....jadi kedak ni dgn jess?....nya juak adalah anak buah mek...tapi nya berisiklah..."soalan apa kitak nayak tok dah tentu anaknya dgn laki nyalah....kamek rasa cam org bodoh jak...tapi mek dengar nya paggil kitak bapak harinya....dah tentulah kamekkan godfather nya...tapikan kitak org tinggal serumah?...sekali gik seolan bodah yg kamek nanyaknya..salah kah?kamek orgkan masih gik keluarga walaupun kamek dah bertukar agama ,tapikan hubunggan darah tetap sama(sikkan putus walau kedak nipun ko cuba buat keluarga tetap keluarga)...apa bila kamek dgr apa yg di padah nya ...kamek rasa cam mok terjun jak(kolam).....malu mek koh.....

Bahasa Kedah  MisYana Rosalie 

Aku tak kawen lagilah
Penipu,"Aku bangun lekaih-lekaih, berdiri sambe cekak pinggang, nampak kecik ja dia nih,
Dah cukup nah, beghenti sebelum aku muntah.Encik Hilman,chek tak sangka hang hina tera ni sekali, hang tak kesian ka kat bini hang yang tengah mengandung tu, kat anak hang, aku tak faham tau, awatlah orang jantan ni meghela , suka ambik kesempatan, gataiii,mengorat meghata, sama ja aihh, mau bangsa apa pun kalau dah nama oghang jantan nihh.
Mengandung?Bini?
Dah dia buat muka heghot, bencinya chek tengok muka hawaq lagu dia.
Oh.., hahaha
Huh, awat gelak pasaipa, baru paham ka,baghu ingat anak bini?Kesian kat hang grace woi, dapat laki heghot lagu nii.
Maksud hang ni, Grace ka?
Yalah sapa lagi dok ada, awatt ada oghang lain pulak ka?
Dia tu adek aku la benggong.
Erk..
Habih Jess?
Anak menakan Aku.
Habih tu dia mengandung?
Awatt la dok keluaq soalan bodo piang tak tau.
Dia mengandung dengan laki dia laa, laki dia dok ada. Kalut Aihhhh..
Dan-dan tu jugak aku nampak bodo tak patut..
Tapi jess pange hang daddy..
Aku ni pak angkat dia, mesti dia pange aku daddy, takkan nak pange Tok Wan pulak?!!!
Tapi hampa dok satu ghumah kan?
Pasaiapa pulak tak buleh dok seghumah, awatt salah kaa, dok seghumah dah satu kelorga, biaqpun lain agama tapi hubungan darah dok ada situ lah tak putuih.
Aku ghasa nak teghejun kolam ja, chek maluuuuuuuu....!

Bahasa Kedah Fuhaira Khijohari

 “Aku x kawin lagi la!”
Penipu! Aku teruih berdiri cekak pinggang. Nampak haluih ja dia .
“ Ok, cukup!. Stop sebelum aku muntah kat hang Mr Hilman! Aku tak sangka hang begitu hina sekali. Hang tak kesian ka kat bini hang yang mengandung tuh. ...Kat anak hang. Aku tak paham la hampa nih, semua nak ambik kesempatan. Semua dok menggatai, dok main mata bagai. Sama saja, apa bangsa pun as long as you are man!”...
“ Mengandung? Bini aku? “
Muka dia dah lain. Meluat aku tengok muka hipokrit nih!
“ Ohhh…ha ha ha ha ha! “
Huh! Hang baru paham ka? Baru nak ingat anak bini hang? Aiyaaa….malang betul la Grace dapat suami macam dia nih!
“ Maksud hang Grace ka?”
“ Ha la! Sapa lagi!”
‘ Dia kak aku la.”
Erkk?
“ Jess? “
“ Anak menakan aku.”
“ Dia mengandung?”
Awat pi keluaq soalan nih pulak?
“ Dengan husband dia la.”
Awat la bodoh punya soalan nih aku pi tanya dia.
“ Tapi dia panggey hang daddy kan?”
“ Aku godfather dia.”
“ Tapi hampa dok serumah kan?”
Adoi mai lagi soalan stupid!
“ Salah ka? Kami satu keluarga kan. Walau pun berlainan agama, hubungan darah takkan putus.”
Aku terjun kolam ja la. Malu siot! Kak Melur Jelita bleh ka nih..kasaq skit..ekekekekkekekekeee

2 comments:

Melur Jelita said...

Salam adik jelita,
terimakasih kerana masukkan post lawak ni ...ekeke
Semoga terhibur dengan ASST. Semoga ASST menjadi novel terindah dalam hidup adik jelita,amin99999x

ziEma Ghazi said...

salam kak melur jelita,
terimakasih coz sudi singgah kat blog ni..ekeke..
nota kaki:sy tunggu novel terbaru dari kak melur...